Re: 2,5GB na partycje C........ pliki zajmują niecałe 2GB a

Autor: <webmajsterek_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 16 Jul 2005 - 18:23:26 MET DST

> Klikam 'moj komputer' ....wyskakuje wolnych 90MB
> Wchodze na dysk lokalny (C:) zaznaczam wszystko(rowniez ukryte) daje
> wlasciwosci i wyskakuje rozmiar na dysku 1,96GB.
> Co jest?gdzie reszta?

kazdy plik zajmuje pewna wieksza niz sam ma wielkosc -- to ile dodatkow zajmuje
zalezy od wielkosci partycji i sysemu plikow .
im wiekszy dysk i im starszy sstem plikow np fat16 tym wiece tracisz .

kazdy plik zajmuje przynajmniej jedne klaster -- traz jak w takim klastrzemasz
plik ktory ma tylko 100 bajtow a klaser zajmuje 32 kb to reszta miejsca jest
pusta . a wiec traczisz 31 kb miejsca .

im wiecej malych plikow tym wiecej miejsca stracisz .

w dodatku windows lubi sobie chomikowac rozne dziwne rzeczy -- jak punkty
przywracania z przed roku , albo nieuzywany pliki wymiany .

generealnie odsinstlauj co sie da -- przenies programy na inna partycjie ( ja na
c mam tylko system a programy trzymam na d , a plik wymiany na f ) .

oproznij cache przegladarki -- zazwyczaj ejst tamkilka tysiecy drobnicy .

jak mozesz to skompresuj jakis folder .