Re: Domeny windows

Autor: Jarek Kamiński <moje_imię_at_vilo.bez.spamu.eu.org>
Data: Wed 13 Jul 2005 - 13:19:49 MET DST

13.07.2005 user ksywką Radosław Sokół nabazgrał(a) na grupę
pl.comp.os.ms-windows.winnt co następuje:

> Po drugie: zasoby na Sambie bez problemu udostępnisz.
> Z prawami dostępu gorzej, upewnij się, że będziesz miał
> kernel 2.6 i działające ACLe.

To to chyba nie jest akurat żaden problem...

> Nie wiem jak pomoże Ci to na instalację softu :)
> Instalacja musi być przeprowadzona lokalnie.
>
> Pakiety MSI możesz instalować i aktualizować z
> automatu, ale tylko w domenie z kontrolerem Win2k
> lub Win2k3. Samba sama z siebie nie ma takiej moż-
> liwości, o ile się nie mylę.

Wspomniane już wpkg, którego nazwa mi wcześniej z głowy wyleciała.

> Windows jest zdecydowanie łatwiejszy w administrowaniu.
> Oczywiście nie oznacza to, że znając dogłębnie system
> nie uzyskasz lepszych rezultatów w Sambie, ale szybciej
> się poogranicza prawa w Windows Server. I teraz nawet
> względnie bezpiecznie, jak się ma Windows 2003.

Kwestia gustu/administratora/konkretnego przypadku. Samby można się
nauczyć, a później IMHO jest wygodniejsza.

--
    Linux jest darmowy, jeśli twój czas nie przedstawia żadnej wartości.
    Jeśli jest coś warty(czas), Linux jest po prostu tańszy od innych.