Re: Domeny windows

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 13 Jul 2005 - 08:14:09 MET DST

Catalyst napisał(a):
> Potrzebuję centralnego zarządzania zasobami i prawami dostepów. W tej chwili

Po pierwsze, zlituj się nad nami i ustaw poprawną
konfigurację Outlook Expressa, bo wysyłasz śmieci :)
http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

Po drugie: zasoby na Sambie bez problemu udostępnisz.
Z prawami dostępu gorzej, upewnij się, że będziesz miał
kernel 2.6 i działające ACLe.

> mam wszystkie kompu "latające" sobie ładnie poza wszelką kontrolą - ZTCP
> admin domeny ma dostęp do wszystkich zasobów ($) stacji roboczych co

Każdy admin ma taki dostęp, nie tylko w domenie.
W domenie jest po prostu to łatwiej uzyskać, bo
masz jedno konto admina, a nie tyle kont, ile
maszyn.

> strasznie ułatwi mi kontrole nad stacjami roboczymi (instalacja softu,

Nie wiem jak pomoże Ci to na instalację softu :)
Instalacja musi być przeprowadzona lokalnie.

Pakiety MSI możesz instalować i aktualizować z
automatu, ale tylko w domenie z kontrolerem Win2k
lub Win2k3. Samba sama z siebie nie ma takiej moż-
liwości, o ile się nie mylę.

> audyty). Nie bez znaczenia jest dla mnie łatwość admninistrowania serwerem -
> lubie linuxa ale jestem raczej lajkonikiem w tym temacie.

Windows jest zdecydowanie łatwiejszy w administrowaniu.
Oczywiście nie oznacza to, że znając dogłębnie system
nie uzyskasz lepszych rezultatów w Sambie, ale szybciej
się poogranicza prawa w Windows Server. I teraz nawet
względnie bezpiecznie, jak się ma Windows 2003.

Oczywiście nie zmienia to faktu, że sieć i serwery są
tak dobre jak admin i w obu przypadkach potrzebna jest
wiedza i praktyka lub szybkie ich nabywanie najmniej-
szymi kosztami i stratami ;)

| Radosław Sokół  |  Administrator systemów komputerowych  |
|                 |  Politechnika Śląska w Gliwicach, RE   |