Re: Domeny windows

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.unc.edu>
Data: Tue 12 Jul 2005 - 19:07:47 MET DST

Catalyst wrote:
> Witam - chcę uruchomić domeny W2K w firmie (około 100 stanowsik) -
> zastanawiam się nad użyciem linuxa z sambą jednak nie wiem czy teoretyczne
> oszczędności z braku kosztów licencji zrekompensują mi ewentualne
> niedogodności w uzytkowaniu tego rozwiązania. Innymi słowy: czy warto wejść
> w domeny sambowe rezygnując z rozwiązania MS któe jest wzorem funkcjjonalnym
> domen.

Z moich doswiadczen:

domena na Sambie:

+ brak kosztu licencji (w przypadku paru serwerow domeny tym bardziej)
+ latwosc administracji
+ latwosc robienia backupu i jego odtwarzania (w zasadzie mozesz sobie
zrobic skrypt, produkujacy plyty CD/DVD z samoinstalujacym sie backupem
serwera z danego dnia)
+ prawie te same mozliwosci co domena postawiona na w2k
+ mniejsze wymagania sprzetowe
+ mnostwo darmowych narzedzi
- brak mozliwosci administracji prawami dostepu do plikow / galezi
bezposrednio przy pomocy GPO (w praktyce przydatne do korekcji ustawien
programow, ktore bardzo chca pracowac jako administrator - da sie
zastepczo pozmieniac cacls czy subacls odpalonymi w skryptach
startowych; a najlepiej po prostu dobrze zainstalowac program)

domena na W2K:

+ mozliwosc administracji prawami dostepu do plikow / galezi rejestru
przy pomocy GPO
- koszt licencji
- ciezko zrobic backup (trzeba kupic dodatkowe narzedzia, systemowy
ntbackup w W2K nie potrafi zrobic backupu wszystkiego)

--
Tomek