Re: Domeny windows

Autor: Jarek Kamiński <moje_imię_at_vilo.bez.spamu.eu.org>
Data: Tue 12 Jul 2005 - 17:44:31 MET DST

12.07.2005 user ksywką Catalyst nabazgrał(a) na grupę
pl.comp.os.ms-windows.winnt co następuje:

> Potrzebuję centralnego zarządzania zasobami

Jakimi konkretnie?

> i prawami dostepów.

Jeśli tylko na serwerze plików, to Samba wystarczy. Jeśli ponadto chcesz
móc w całej domenie wdrożyć politykę mówiącą, że do folderu C:\porno na
lokalnym komputerze mają mieć dostęp tylko członkowie grupy
Administratorzy, a cała reszta nie, to _chyba_ nie.

> W tej chwili
> mam wszystkie kompu "latające" sobie ładnie poza wszelką kontrolą - ZTCP
> admin domeny ma dostęp do wszystkich zasobów ($) stacji roboczych co
> strasznie ułatwi mi kontrole nad stacjami roboczymi (instalacja softu,
> audyty).

Admin z Samby ma takie same uprawnienia na stacjach jak admin
z Windowsowego kontrolera. Inaczej sprawa się ma z automatycznymi
instalacjami oprogramowania w pakietach MSI, bo to w sambie trochę
inaczej wygląda (jest projekt instalujący paczki na workstacjach
działający zarówno na Sambie jak i Windowsach, ale wymaga klientów na
workstacjach).

> Nie bez znaczenia jest dla mnie łatwość admninistrowania serwerem -
> lubie linuxa ale jestem raczej lajkonikiem w tym temacie.

Idzie się tego nauczyć. Poza tym myślę, że jakby ktoś miał to wdrożyć,
to wyszło by to taniej, niż licencja na Win (i mocniejszy hardware).

> Dzięki za Twoją odpowiedź - co do wyboru to i tak ja nie mogę klepnąć
> kosztów. Apropos - gdzie można wyczytać coś fajnego o zaletach stosowania
> domen? Może jakieś obiektywne artykuły znasz?

Hmm... gdybym szukał takich artykułów, to pewnie bym zaczął od
microsoft.com, a później google.com/microsoft.

--
    Linux jest darmowy, jeśli twój czas nie przedstawia żadnej wartości.
    Jeśli jest coś warty(czas), Linux jest po prostu tańszy od innych.