Re: Domeny windows

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Tue 12 Jul 2005 - 16:18:23 MET DST

Jarek Kamiński wrote:
> GPO faktycznie brakuje, ale w niektórych zastosowaniach wystarczą stare
> dobre pliki POL. Zależy od sytuacji.
Te niektore sytuacje to sa wlasnie na przyklad sieci z nieduza iloscia
klientow ze starymi systemami operacyjnymi - bo w nowych pliki POL to
jakos takie malo uzyteczne sa

> Czego? Bo jeśli to to co myślę, to chyba można. Ale nie wiem, czy to, co
> ja myślę, to to samo, co Ty myślisz ;-)

Chodzi o DFS

> Kwestia gustu. Na pewno kompletnemu newbie prościej będzie postawić
> PDC na Windows. Ale mi na przykład administrowanie Windowsami bardzo się
no wlasnie - myslenie innymi kategoriami - w sieci opartej na windows
2000/2003 nie ma PDC i BDC, domena dziala w trybie multimaster

> Mam pewnie mniejsze doświadczenie, bo jedno PDC na Sambie z bazą
> użytkowników w LDAP wspólną dla paru innych usług (autoryzacja na
> Linuksowych workstacjach...) i jedną nieużywaną licencję na w2k
> z darmowym upgrade do w2k3.

a co ci broni uwierzytelniac i autoryzowac stacje linuksowe w srodowisku
AD - przeciez AD to tez nic innego jak LDAP z kilkoma dodatkowymi
funkcjami i ladnie sie integruje w srodowiskach heterogenicznych

--
Tomasz Onyszko
http://www.w2k.pl