Re: czas pokazac kto tu rzadzi [dlugie] [cross]

Autor: Dariusz Kiszkiel <dakotanews1_at_gazeta.pl>
Data: Mon 11 Jul 2005 - 12:14:21 MET DST

Jarek Kamiński <moje_imię@vilo.bez.spamu.eu.org> wrote in message
news:slrndd4enl.4j1.moje_imi@Solo.mshome.net
> 10.07.2005 user ksywką Dariusz Kiszkiel nabazgrał(a) na grupę
> pl.comp.os.ms-windows.winnt co następuje:
> Można, ale dużo prościej nad tym zapanować. Starczy nie dać uprawnień
> adnistratora (tak, wiem, pod win też można), nie dać kompilatorów (tak,
> wiem, pod win nie ma) i zabronić uruchamiania aplikacji z katalogu
> domowego (tak, wiem, pod win też się da, ale to więcej roboty). Zostają
> tylko skrypty, które też można wyciąć, wycinając interpretery.
Więcej? Ależ skąd... Jeżeli jest domena 2000/2003, to problem niemalże
żaden... :)
Kilka ustawień w GPO, SRP i sprawę uruchamiania czegokolwiek poza
dozwolonymi aplikacjami mamy załatwioną.
No i w tym konkretnym przypadku, zastosowanie Linuksa odpada również z
innych wzlgędów (używane programy i TCO chociażby).

--
Darek (DAKOTA)