Re: firewall dla 2000 - inaczej

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 06 Jul 2005 - 21:33:10 MET DST

Użytkownik "Krzysztof Wolski" <wloczykij78wytnijto@o2.pl> napisał w
wiadomości news:dah3fn$7kj$1@news.dialog.net.pl...

> Powiem tak - róznica polega na tym, że w Sygate nie ma komunikatów
> typu: "Ktoś chce nawiązać połaczenie przychodzace z... bla bla
> bla i pytania typu utwórz regułę, blokuj, zezwól. Sygate z tego
> co zauważyłem nie pyta o takie połaczenia - blokuje je po prostu,
> bo nie ma ich w regułach. I na tym polega subtelna róznica.

Wiesz, albo rozmawiamy o wersji Outpost Pro, albo o wersji Home.
Różnica jest bardzo istotna, bo wersja Pro robi dokładnie to o czym
piszesz. Działa w tle i nie przeszkadza. Oczywiście, trzeba sobie taki
tryb pracy ustawić.

> Poza tym, Sygate ma o wiele większe możliwości tworzenia reguł w
> stosunku do Outpost - włącznie z rozgraniczeniem interfejsów na
> przykład.

Bardzo długo przyglądałem się obydwu programom i z własnych
doświadczeń twierdzę, że Outpost Pro bije na głowę Sygate praktycznie
we wszystkim.

> Nie twierdzę, że Outpost jest zły. Używałem go jakieś trzy lata i
> bardzo go sobie chwaliłem. Ot, przestał mi po prostu wystarczać.
> Sygate wydaje się być dojrzałą alternatywą.

Szczerze mówiąc, to dla mnie "dojrzałą alternatywą" stał się
zewnętrzny router sprzętowy. Bo używanie firewalla działającego na
chronionym przez niego systemie jest - co by tu nie mówić - nieco
niepoważne... ;-)

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/