ntfs.sys - błąd i ...

Autor: Paweł K <pwkojot.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Wed 06 Jul 2005 - 01:55:07 MET DST

witam wszystkich

Mam powazny problem. Zrestartowalem system (opcja "uruchom ponownie" w
windzie) i po tym pojawia sie niebieski ekran i komunikat o bledzie:

(...)
error
wylacz programy antywirusowe i uruchom chkdsk itp.
STOP 0x00000024
NTFS.sys (0x001902FA, 0xF8AA9B68, F8AA9868, F821D53D)
(...)

System w ogole nie rusza, nawet w trybie awaryjnym. Ciagle sie pojawia ten
ekran z bledem. Probowalem juz wszystkiego. Puscilem z plyty instalacyjnej
Windowsa XP i wybralem "napraw" (r), probowalem podpiac jako drugi dysk i z
innego puscic windowsa i ciagle to samo. Niekiedy po roznych kombinacjach
uruchamia sie checkdisk ale zaraz jak zaczyna sprawdzac spojnosc plikow to
pojawia sie ekran.

W sieci znalazlem wiele rozwiazan. Glownie polecano podmienic plik ntfs.old na
ntfs.sys, tylko jak mam to zrobic skoro jakiekolwiek podlaczenie dysku i
uruchomienie (czy to z plyty czy z innego systemu) powoduje niebieski ekran.

Dodam jeszcze ze mam plyte Asus A7N8X Deluxe i dysk Seagate 160MB na SATA, z
ktorym nie bylo zadnych problemow. .. Do ponownego uruchomienia komputera.

Moze ktos mial podobny problem i w koncu poradzil sobie z tym. Mam na dysku
wazne dane, ktorych nie chcialbym stracic (backup robilem kilka tygodni temu,
o tydzien za wczesnie..).

Prosze o pomoc

Pawel K