Re: RAID i to co znalazl na nim CHKDSK

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 01 Jul 2005 - 01:17:06 MET DST

Użytkownik "rs" <no.address@no.spam.pl> napisał w wiadomości
news:ccq8c1ppvrc6sh2hnvt919j4l0moj91ng8@4ax.com...

> natychmiast powielana jest na pozostałych napędach. RAID może Cię
> tylko i jedynie wybawić z utraty danych spowodowanej fizycznym
> uszkodzeniem któregoś z hdd.
>
> jakby juz sobie zaprzeczyles z tym "zadnego". poza tym RAID nie ma

To popatrz w wątek i sprawdź, do czego się odnosiło moje piewsze i
drugie stwierdzenie "nie zabezpiecza". Czy do uszkodzeń logicznych,
czy fizycznych. Zresztą wiedząc o Twojej pomyłce rozwinąłem swą
wypowiedź szczegółowo w cytacie powyżej, więc nie wiem o co Ci chodzi
jeszcze.

[...]
> danych. A jeśli nie ma backupu, to nie uruchamia się chkdsk-a na
> wszystkich dyskach w macierzy jednocześnie...
>
> ale wiesz co to jest RAID5? potrafilbys puscich CHKDSK na jednym z
> dyskow takiej macierzy?

A wiesz co to jest backup? I wiesz, czemu trzeba go robić bez względu
na to, jakiego poziomu raid stoi w Twojej firmie, i dlaczego jest to
konieczne przed każdym chkdskiem? Teraz to się dopiero dyskusja
zrobiła akademicka ;-).

> i na nim ćwiczył.
>
> ale co bys cwiczyl, skoro to jest strip?

Nie przyglądałem się o jaki raid chodzi. Zresztą zaznaczyłem to w
tekście ujętym w nawias.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/