Jak sprawdzić co wyłącza Zaporę i Spybota?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Fri 17 Jun 2005 - 23:05:13 MET DST

Witam,

Być może ktoś z Grupowiczów zetknął się z czymś takim. Co jakiś czas
wyłącza się na pewnym kompie Zapora. Nie używam go na co dzień, używa go
ktoś inny. Tylko ja mam uprawnienia administratora, i wydaje mi się że
wyłączenie następuje częściej kiedy ja korzystam, ale nie tylko. Wiążę
to z programikiem - pracującym jako usługa - o nazwie NAT32, służy toto
do dzielenia sieci. Nie jest w zasadzie wykorzystywany, ale kiedyś był i
kiedyś będzie, dlatego go sobie zostawiłem. Jak się upewnić że to jednak
to, albo coś innego?

Dodatkowo NAT32 sam się czasem wyłącza (łączyłem to z kolei z Zaporą),
dlatego w schedulerze jest job który uruchamia usługę natowania co
minutę, w razie gdyby co. Może być tak że to Zapora wyłącza NATa, a
NAT32 (uruchomiony z schedulera) wyłącza sobie potem Zaporę? Na pewno
mogą współżyć jakiś czas bezproblemowo, ale przypuszczam że do pierwszej
kłótni...

Druga sprawa to Spybot Search&Destroy, którego po upgradzie 1.3->1.4 nie
mogę zmusić do skanowania. Wyłącza się po włączeniu skanowania. SeaTimer
chodzi dobrze. Jak to ugryźć?

System to WinXP SP2.

Pozdrawiam,

--
Saiko Kila - JID:saikokila@chrome.pl - UIN:223788653
Genetic scientists have crossed a golden fish with a shark.