Re: Backup za free poprzez LAN

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Tue 14 Jun 2005 - 11:13:16 MET DST

On Tue, 14 Jun 2005 10:06:11 +0200, Konrad Kosmowski wrote:

> No tak mi coś świtało. Ale do samej poczty to ja wolę exim/dovecot i
> działa... :P Większość ISP również używa czegoś podobnego.

ISP może i tak, klienci z którymi pracowałem mają różne cuda - począwszy od
exima a skończywszy na kobyłach z Lotusem i dziwnymi innymi wynalazkami.

> Nie no ja tylko napomkąlem, że Exchange można backupować ntbackup. Wiesz
> nie używam ntbackup ani Exchange bo wychodzi na to, że oba to badziewia.
>
> * Exchange nie daje się backupować rozsądnie bez drogich narzędzi.
>
> * Ntbackup (z tego co tu wyczytałem) nie nadaje się do niczego poważnego
> bo potrafi się "po prostu zawiesić i nie wiesz czy faktycznie doszło
> do backupu") również ssie.
>
> Sorry to ja zostaje przy tar/bz2, dla mnie to działa.

W porządku - dla Ciebie może działa. Ja niestety miałem rozwiązać problem
dot. konkretnego przypadku i takie a nie inne rozwiązanie zaproponowałem (i
oprócz tego kilka innych).

> No w sumie faktycznie w takim układzie najlepiej proponować najdroższe
> rozwiązania, od kontraktów jeszcze bierzesz prowizje? ;)

Dlaczego najdroższe? Sprawdź ceny a potem mów że to co wybrałem jest
najdroższe. Czasami cena software jest ułamkiem kosztów jakie należałoby
ponieść by odzyskać dane w inny sposób.

> Ale są per user?

Zależy od konfiguracji - możesz zrobić per user, możesz zrobić per grupa.

> Skoro się nie da to to świadczy o AIX.

Nie wiem czy się da czy nie - nie robiłem, nie było potrzeby.

> Tak, rsync.

I rsync spójne pliki zawsze skopiuje? Obawiam się że nie masz racji ...

> Do snapshotów FS, wolę EVMS. Tzn. backupy/zapewnienie dostępności jakby
> wspólny temat, szerzej bezpieczeństwo, nie odnoszę się do każdej
> funkcjonalności oddzielnie.

Czasami najpierw trzeba spojrzeć szerzej a potem odnosić się do szczegółów,
a czasami trzeba zacząć od szczegółów i połączyć to potem w działającą
całość - dlatego pisałem o 3-4 tygodniach potrzebnych na zestrojenie 10
aplikacji.

--
Piotrek