Re: licencja win xp

Autor: zielu <mziel-nospam_at_szczecin.home.pl>
Data: Tue 31 May 2005 - 01:31:26 MET DST

Użytkownik "Dariusz Stefan" napisał w wiadomości
> witam z chyba nietypowym problemem (NTG?)
> popełniłem parę błędów w życiu...
> 1. jestem idiotą i kupuję licencjonowane oprogramowanie
> 2. po zakupie kolejnego (XP Proff.) nie zrobiłem kopii
>
> obecnie (po 2 latach) zaczął mi się "sypać" system
> i chciałem go reinstalować - niestety okazało się
> że oryginalny nośnik, płyta CD jest przełamana...
>
> dla mnie jest to paranoja (sądziłem że zapłaciłem za
> system operacyjny (("myśl intelektualną)) a nie
> za kawałek "kolorowego szkiełka" ale wg lokalnego
> przedstawiciela (pominę milczeniem czego...)
> muszę kupić nową licencję ???

> [...]

Z uszkodzonym nośnikiem jest tak, że możesz kupić drugi za cenę około 20 zł
od płytki. Jesteś posiadaczem licencji na oprogramowanie a nie nośnika.
Jeśli jest to licencja OEM, to jest ona powiązana ze sprzętem, którego
używasz. Wyrzucasz kompa do śmieci, to i licencję możesz wyrzucić. Jak masz
licencję w MOLPie czy SELECT to możesz instalować na różnym sprzęcie, oby
tylko nie przekroczyć ilości sztuk.
Ja miałem inny problem. Miałem licencję OEM i ktoś mi zerwał naklejkę z
numerem seryjnym. System się wysypał i teraz jestem w posiadaniu licencji,
oryginalnego nośnika oraz faktury zakupu ale nie mogę zainstalować ponownie
bo Windows XP potrzebuje numeru. Jak użyję innego to będzie to instalacja
nielegalna. Firma MICROSOFT nie może mi pomóc.

To jest ciekawszy problem no nie?

Pozdrawiam,

Marcin (Zielu)