Re: Tryb PIO ciągle powraca

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 25 May 2005 - 19:47:34 MET DST

Użytkownik "pifpaf" <pifpaf_CIACH_@interia.pl> napisał w wiadomości
news:d71iqu$f6g$1@nemesis.news.tpi.pl...
> W2K SP4, Dysk nowka
>
> Po instalacji dysk chodzil w trybie DMA, ale wskoczylo (po 2
> miesiacach) PIO i nie chce juz zakceptowac trybu DMA.
>
> Zastosowalem wszystkie rady, ktore znalazlem w necie poczynajac od
> reinstalacji sterownika kontrolera na wpisach w rejestrze konczac.
> Wpisy dotyczyly:
> usuniecia wartosci MasterIdDataChecksum, SlaveIdDataChecksum
> i dodania ResetErrorCountersOnSuccess = 1
> z kluczy
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96A-
> E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\000X

> [...]

Jeśli nie pomaga
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;817472 , to może
sprawdź w BIOS-ie płyty głównej, czy dysk działa w DMA. Również sam
dysk należy sprawdzić programem diagnostycznym danego producenta (z
reguły dostępny jest na jego stronie), czy nie został przestawiony na
stałe w tryb PIO tudzież czy się czasem nie uszkodził. Spotykałem już
takie uszkodzenia. Nie powinno być podpiętych innych napędów na
tasiemce tego dysku.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/