Re: problem z drukarka

Autor: raqs <raqs_at_polbox.com_no_spam>
Data: Tue 24 May 2005 - 15:08:09 MET DST

Karolski napisał(a):
> Witam,
> Sprawa wyglada tak: siedze sobie na win xp. Do innego komputera w sieci
> lokalnej jest podlaczona drukarka hp. Jest ona udostepniona.
> No i teraz chce ja dodac u siebie. Przy dodawaniu wpisuje
> \\ip_kompa\HP i prosi mnie o haslo. No i wlasnie o to chodzi - co
> zrobic, zeby sie nie pytal o haslo? Myslalem, ze da sie cos z prawami do
> drukarki ustawic. Bez efektow.
>
> Jakies sugestie? :)
>
> Aha, jezeli ma to znaczenie, oba komputery sa w domenie obslugiwanej
> (niestety) przez Sambe 3 na linuxie.
>
> Z gory dzieki za odpowiedz
> [...]
Nie napisałeś do jakiej stacji podpięta jest drukarka.
Jeśli do NT/2k/XP logującego się do domeny to wystarczy dodać "twojego"
użytkownika do uprawnień do drukowania na stacji udostępniającej.
Najlepszym rozwiązaniem byłoby stworzyć w linuksie grupę, która by miała
  uprawnienia do drukowania a nastÄ™pnie pododawać userĂłw do tej grupy.
Niestety nie mam pod ręką żaadnego 9x i nie pamiętam jak to się tam
robiło (chyba trzeba by włączyć udostępnianie na poziomie użytkownika we
właściwościach otoczenia sieciowego)
pozdr
RAQ