Nieustanne zawieszanie się systemu

Autor: Michał Muszyński <mucha_at_in.val.id>
Data: Sat 21 May 2005 - 21:58:50 MET DST

Witam.

Jakieś dwa tygodnie temu instalowałem Windowsa XP z SP2. Po jakimś
czasie system zaczął się wieszać podczas trochę większego obciążenia niż
zwykle (tzn. dla mnie obciążenia jak najbardziej normalnego, bo kilka
otwartych paneli w Firefoksie + jakaś muzyka w tle + 1-2 programy
średniej wielkości to specjalnie dużo nie jest). Wieszanie się polegało
na tym, że w trakcie korzystania z jakiegoś programu (czyli po prostu
zwykłego używania komputera), a nie podczas otwierania go kursor myszy
stawał w miejscu, klawiatura również przestawała odpowiadać, mrugała
tylko dioda od Scroll Locka.

W chwili obecnej system wiesza się w coraz szybszym tempie i przy coraz
mniejszym obciążeniu systemu -- przed chwilą uruchomiłem Windowsa, potem
podłączyłem do sieci (Neostrada) i uruchomiłem Firefoksa, żeby wyszukać
dokładną nazwę tej grupy. Wyszedłem na chwilę z pokoju i po powrocie
zastałem nie odpowiadający już na żadne żadania system. Właściwie to nie
wiem jakim cudem jeszcze piszę tego posta...

Skąd może się brać takie zachowanie komputera/systemu? Może to jakiś
problem sprzętowy? Ale wtedy w których podzespołach szukać ewentualnie
przyczyny?

Hmm, tak myślę co mógłbym jeszcze napisać... Aha, procesor Athlon 1.2
GHz, płyta główna K7S5A, 256 RAM-u. Mam firewalla, IMHO dobrze
skonfigurowanego, raz na parę dni skanuję dysk (kilkuletni Seagate)
programem antywirusowym (online).

Sprawdzałem jakie procesy są uruchomione, ale żaden z nich nie wzbudził
mojego podejrzenia.

Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie, może ktoś z was spotkał się
już z podobnym problemem...

--
Michał Muszyński