Re: [W2k3] Pulpit zdalny

Autor: Marcin Szczygielski <marcs_at_no.spam.trapu-trapu.poczta.onet.pl>
Data: Thu 19 May 2005 - 20:15:03 MET DST

Gregi napisał(a):
> Witam,
>
> Gdy lacze sie z komputerem przez pulpit zdalny (klient W98SE, host W2k3
> z SP1) klawiatura ustawia sie na uklad maszynistki (czyli np. pod
> klawiszem 'z' mam 'y' :/ ). Zarowno u klienta jak i na serwerze jest
> ustawiony uklad programisty. Co zrobic, zeby przy korzystaniu z uslugi
> pulpitu zdalnego miec klawiature w ukladzie programisty ?

wg www.w2k.pl

"Jak rozwiązać problem z samoczynnym przełšczaniem sie na klawiaturę
maszynistki (Polska 214) w sesji terminalowej ?

Klienci łączący się do sesji usług terminalowych z systemów Windows
95/98 mogą doświadczyć problemu objawiającego się samoczynnym
przełączaniem układu klawiatury w sesji terminalowej na układ "Polska
(214)" (układ maszynistki) niezależnie od domyślnych ustawień serwera.
Problem ten spowodowany jest różnym oznaczeniem układów klawiatur w tych
systemach.
Problem ten można ominąć w prosty spsób (a nawet dwa):
kopiując na serwerze plik KBDPL1.DLL na plik KBDPL.DLL
modyfikując wartość rejestru w kluczu
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard
Layouts\00010415, zawartość Layout File z KBDPL.DLL należy zmienić na
KBDPL1.DLL.
Po wykonaniu tych operacji de facto w systemie zdefiniowane są dwa
rodzaje klawiatury o takim samym układzie (programisty). "

marcin