Re: cienki klient/terminal i windows xp

Autor: Wojciech Ściesiński <wojteks_at_NO-SPAMwojteks.net>
Data: Wed 18 May 2005 - 22:05:14 MET DST

Tomcat napisał(a):
> Mam taki problem, otorz poniewaz mam 2 komputery polaczone w siec w
> tym jeden stary chcialem za pomoca uslugi zdalny pulpit lub czegos
> podobnego, niestety przy podlaczeniu sie z komputera, ktory ma byc
> klientem otrzymuje informacje ze na komputerze bedacym serwerem nie moze
> byc zalogowanych wiecej uzytkownikow pytanie zatem brzmi:
>
> Jak odblokowac mozliwosc logowania sie wiekszej ilosci uzytkownkow, ew
> jakis inny program sluzacy do tego clelu?

Tak, zainstalować wersję serwerową Windows mając oczywiście świadomość,
że jego cena jest sporo wyższa.

> ostatecznie planuje zrobienie czegos takie przyczym serwer chodzil by
> pod linuxem a client uzywal by windows, czyto jest wykonalne ? -wiem ze
> dziwacznie brzmi ;]
> chodzi mi tu głownie o przerzucenie pracy procesora na serwer.

A dlaczego chcesz klientów na Windows ? - zwykle robi się dokładnie
odwrotnie tzn. klientów uruchamia na linuksie.

Pod linuksem jest coś takiego jak Linuks Terminal Server Project
http://www.ltsp.org/ i jego pochodne np.
http://k12ltsp.org/contents.html a także NoMachine NX
http://osx.freshmeat.net/projects/nx/

Pozdrawiam

--
Wojciech Ściesiński; wojteks@NO-SPAMwojteks.net
NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZECZYTAJ DLACZEGO - PROTESTUJ !!