Re: Instalacja Win2003 a Linux

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 17 May 2005 - 09:43:25 MET DST

Użytkownik "Piotr Smerda" <piotrs00@go2hell.pl> napisał w wiadomości
news:10brbhj1ddfqa$.y3c9t36jx5a8.dlg@40tude.net...
> On Tue, 17 May 2005 08:33:37 +0200, Michal Kawecki wrote:
[...]
> a tu niekoniecznie. Instalowałem na jednym komputerze Windows 98,
> Windows 2000 i Windows 2003 i nie było żadnych problemów. Win98
> trafił na C:, Windows 2000 na D:, a Windows 2003 na E:.

Potwierdzam. Tak się dzieje, kiedy podczas instalacji wszystkich
trzech systemów masz aktywną jedną i tą samą partycję. We wszystkich
systemach otrzyma ona literkę C, ale sam system (jego katalog Windows)
zostanie posadzony na tej partycji, którą wskażesz jako docelową
podczas instalacji, i będzie ona oczywiście miała własną literkę.

> Wszystkie systemy działały, literki były przyporządkowane
> odpowiednio. I ntldr i ntdetect trafiły na C: (Win98) ale po
> instalacji 2003 wersje z Win2003 zastąpiły wersje z Win2000.

System umieszcza swoje pliki startowe na partycji zaznaczonej jako
aktywna podczas instalacji. Jeśli są już inne wersje tych plików, to
instalator je nadpisze. Czasami sensowniej jest mieć jednak wszystkie
systemy w pełni niezależne, tj. z własnymi plikami startowymi. Będzie
tak, jeśli przed instalacją każdego z nich ustawisz mu jego partycję
docelową jako aktywną.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/