Re: WinXP prof. SP2 PROBLEM

Autor: Tomasz Polus <tomek_at_polvision.com.pl>
Data: Thu 12 May 2005 - 23:59:10 MET DST

Użytkownik "No!" <no_spamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:024b.0000071d.4283ca5c@newsgate.onet.pl...
> Tomasz Polus:

> Nie. Na systemowym wlasnie teraz jestem. Tamten odpiolem, zeby nic nie
> popsuc
> bardziej.

Jesli chcesz go samodzielnie naprawic to i tak musisz go podlaczyc, wiec....
:->

Proponuje podpiac i jeszcze przed uruchomieniem systemu zapuscic narzedzia
do badania dysku (najlepiej pobrac wczesniej ze strony producenta dysku).
Jesli nie wykaze zadnych bledow, to jeszcze uruchom konsole odzyskiwania
z plyty Windows XP i uruchom tam program chkdsk, oczywiscie zeby
sprawdzic ten podejrzany dysk.
Jesli nadal bedzie bez bledow, to uruchom system, skopiuj pare plikow
na ten dysk, potem usun i zobacz w logach (eventviewer.exe), czy nie ma
tam jakichs bledow dotyczacych zapisu na dyskach. Przydalby sie tez
skanowanie partycji narzedziami systemowymi, ze skanowaniem sektorow.
Jesli nadal wszystko bedzie OK, a Ty jestes pewny ze cos jest nie tak,
to mozesz na jakis czas skopiowac dane z tego dysku gdzie indziej,
usunac partycje i zalozyc jeszcze raz, a nastepnie z powrotem wrzucic dane.
Przy okazji od razu proponuje zalozyc NTFS a nie FAT32, bo to jest
badziewie nie system plikow. Odradzam natomiast konwersje FAT32 -> NTFS
(nawet systemowym poleceniem convert), bo choc teoretycznie moze
wyeliminowac Twoj problem, to istnieje tez pewne ryzyko ze pogorszy
to sytuacje spowoduje uszkodzenie partycji (musze zakladac ze te partycje
nie funkcjonuja u Ciebie calkiem prawidlowo).

--
Tomasz Polus