Re: XP na inna partycje

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 06 May 2005 - 23:57:59 MET DST

"Michal Kawecki" k3og5d.kib.ln@kwinto.prv

> Ależ ja nigdy tego nie poddawałem w wątpliwość. O ile pod pojęciem
> "partycja systemowa" rozumiesz wyłącznie partycję z katalogiem
> \Windows, która nie zawiera ani loadera systemu, ani wczytanych przez
> niego plików startowych.

Już Ci pisałem, ale napiszę raz jeszcze:

 -- Pod pojęciem partycja systemowa rozumiem całą partycję,
    razem z bootsektorem i plikami io.sys, command.com itp.
 oraz katalogiem Windows i katalogiem Program_Files.

Jeśli jest to partycja podstawowa -- mogę z niej, bez udziału
innych partycji, wystartować system w sposób typowy dla W9x.

Jeśli nie jest podstawową, mogę ją skopiować w miejsce podstawowej
(czyli uczynić ją partycją podstawową, czyli jej położenie umieścić
w tablicy partycji, w MBR), zaznaczyć ją jako jedyną na tym dysku
aktywną i z niej wystartować system bez udziału innych partycji. :)

   Stąd zresztą się ona bierze -- najpierw na gołym dysku instaluję
   WME, później partycję skracam do 1 GiB i kopiuję do woli, po drodze
   instalując to i owo.

Mogę też z niej wystartować system, podpierając się inną systemowa
partycją, także partycją znajdującą się na innym fizycznym dysku, :)
którą to dodatkową partycję czynię ukrytą. :) (hidden) Innymi słowy
wskazuję jako startową ukrytą partycję podstawową. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@ascii.art.pl     '.O_'