Re: [OT] dodatkowy dysk SCSI

Autor: Tadeusz Lopatkiewicz <tadeusz_at_it-faq.pl>
Data: Fri 06 May 2005 - 07:42:53 MET DST

Uzytkownik "G." <g@whatever.pl> napisal w wiadomosci
news:427A8438.3034C0CA@whatever.pl...
> [...]
>
> Chce dolozyc do serwerka drugi dysk SCSI - na starym konczy sie miejsce.
> Niestety - nie mialem do tej pory do czynienia z dyskami SCSI - mam
> szereg watpliwosci..
> Serwerek jest ProLian 310 Compaq'a (HP) - wszystko w srodku od nowosci
> jak bylo.
> Stary dysk: Wide Ultra3 18GB 68pin
> Kontroler jest na plycie.
> Do tasmy - jak wynika z instrukcji - mozna podpiac 5 urzadzen (jest
> jedno - stary dysk).
> Nie mam zadnych macierzy ani nic w tym stylu.
> Na razie wyczytalem, ze trzeba bedzie poustawiac SCSI ID oraz terminacje

Tasmy SCSI Prolianta maja tzw. autoterminowanie, wiec sie tym nie przejmuj.
SCSI ID ustawia sie w zaleznosci od syku - najczesciej jumprami, ale czasem
tzw. DIP Switchami. Jakie ID sa juz zajete dowiesz sie obserwujac monitor w
czasie startu serwera, bo w czasie identyfikacji urzadzen SCSI Compaq
wyswietla przyporzadkowane im ID. Nowemu dyskowu nadaj o jeden wieksze,
podepnij go do tasiemki, podepnij zasilanie i restart.

> Wyczytalem tez, ze przy odrobinie (nie)szczescia dyski roznych
> producentow moga w ogole razem nie ruszyc..

Musialbys miec niezwyklego pecha, aby w dzisiejszych czasach taka sytuacja u
Ciebie wystapila.

> Myslalem kupic Seagate Cheetah 36GB 15k 68p ST336753LW z interfejsem
> Ultra320 SCSI (chyba tylko taki interfejs jest aktualnie spotykany...)

Interfejsów jest od groma. Generalnie - kup taki, jaki pasuje do Twojego
starego dysku i Twojej tasiemki. Ultra 320 to 68 pinów - czesto spotykany w
Proliantach.

> Jak sie ma Ultra320 do Wide Ultra3 ?

Rózni sie pomijalnymi szczególami, które znajdziesz w Googlach i chyba na
pewno ksztaltem gniazda i wtyczki na tasmie.

> Ogolnie - czy to ma szanse zadzialac ?

Alez oczywiscie!

> PS: Tak w ogole to myslalem podmienic te dyski, tj nowy podlozyc w
> miejsce starego wczesniej sklonowawszy go jakims ghostem. Chodzi na tym
> SBS (W2k) z MS SQL. Czy to ma sens ?

Ma sens. Podpinasz nowy dysk, klonujesz, odpinasz stary, wlaczasz serwer.

--
tadeusz@mvp.pl
[MVP]