Re: Inaccessible_boot_device w w2k

Autor: Irek <monsoft_at_spam.poczta.onet.pl>
Data: Sat 30 Apr 2005 - 09:14:31 MET DST

Wojciech Ściesiński wrote:
> Irek napisał(a):
>>

> Czy przy starcie komputera dysk jest wykrywany ? Jeśli nie to musisz
> zrobić upgrade BIOSu płyty głównej bo prawdopodobnie płyta nie radzi
> sobie z duży dyskiem.

Wyglada ze jest ok, bo plyta widzi dysk i podaje poprawne jego parametry
(plyta widzi dyski do 136 GB). Dysk pracuje takze bez problemu jako
niebootowalny. Sprawdzilem dysk programami testowymi seagate i jest
wszystko ok.
Czyzby wina kontrolera IDE (ja mam Intel 82371ab/eb) ?

> Bo z tego co wiem linuks nie obsługuje dysków czerpiąc informacje z BIOSu,

Z tego co mi sie wydaje, to windowsy poczawszy od winnt 4 tez tak robia
(dysk masz wylaczony w biosie, a pod win go widac).

Pozdrawiam
Irek