Re: laptop nie może rozppoznać dysku 40GB

Autor: Sławek Owoc <slawek_at_ignatianum.usunto.edu.pl>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 14:23:07 MET DST

Użytkownik "maximus" <vox4ever@skasowacwstawke.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:d4l740$ras$1@polsl.gliwice.pl...
> [...]
> Nie ma opcji wpisania mu sektorów głowic i cylindrów w związku z tym
> teoretycznie nie mogę nic już mu do biosa wpisać.
> Żeby było ciekawiej nawet nie wiem kto jest producentem laptopa bo nikt
> się
> pod nim nie podpisał.
> Podczas uruchamiania widzę napis:
>
> SystemSoft BIOS for Intel 430TX Varsion 1.01 (2482-00)
>
> SYSTEM BIOS R1.09
>
> Męcząc google udało mi się dowiedzieć że wyszły jeszcze nowsze do niego
> biosy jakieś R1.12 tyle że producenta nie znam więc jest problem.
> Z tyłu ma napisane: MODEL 5033 a zasilacz ADP-45GP

a prducent ?

> Czy można z nim zrobić taki myk co by się system uruchomił z dyskietki
> potem
> ominał biosa i ruszył z HDD jak w linuksie ?
> Czy jets jeszcze dla niego jakiś ratunek aby HDD zobaczył ? Będę wdzięczny
> za wszelkie sugestie w tej materii.

wgraj nowy bios i nie kombinuj, ale jezeli to chipset TX to treab bylo kupic
dysk na allegro uzywany, masz bardzo male szanse ze upgarde biosu cos pomoze
poczytaj dokladnie czy tego dysku nie da sie uztawic zworkami (no wlasnie
...tylko jakimi) zeby komputer widzial go jako 32Gb.

pozdrawiam
Slawek