Re: Router

Autor: Ziemek Borowski <ziembor.news_at_ZiemBor.Waw.PL>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 08:19:14 MET DST

HelpDesk Admin na pl.comp.os.ms-windows.winnt:
> Witam wszystkich,
>
> Czy ktoś zna dobre narzędzie na Windows 2003 Server Enterprise za pomocą
> którego wykonam router dostępu do internetu dla sieci liczącej ok 200
> komputerów.
> Kliencji pracują pod Win XP pro. Zależy mi na tym aby była możliwość
> blokowania portów dla dowolnie wybranych użytkowników oraz ograniczania
> pasma przepływu pakietów,

ISA 2000 (błe...) lub 2004 (ale nie ma zarządzania pasmem).

Check Point (ale 1000 użytkowników o którym piszesz w sąsiednim poście
to już licencja Unlimited: czytaj, poniżej 20k USD nie zejdziesz, do
tego jeszcze oczywiście connector do AD, do 500 możesz ekspresa użyc).

*Oczywiście odradzam FW/gateway do sieci razem z innymi usługami.*

> w przypadku gdy ktoś ściąga np mp3 lub filmy. Zależy mi również na tym aby
> blokować nieznane mi adresy MAC aby nikt na lewo się nie podłączał.

Nie chcesz tego sam robić. :)
(to raczej blokuje się na urządzeniach aktywnych, np. switchach).