Re: SATA + XP + VIA = ???

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 25 Apr 2005 - 23:59:14 MET DST

Użytkownik "mori" <bluearsedfly@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:op.sps4svrqwb2jho@sempron...
> Witam,
>
> mam płytę ASUS A7V880. Kupiłem dysk Maxtora na SATA, podłączyłem i
> chciałem zainstalować WIndowsa XP PRO (SP1). Na początku
> instalacji dałem F6, by wskazać sterownik z dyskietki, w
> odpowiednim momencie instalator do pobrał i dysk był widoczny
> przy wyborze partycji. Wybrałem odpowiednią, została
> sformatowana (NTFS), ale przy kopiowaniu plików (na początku)
> instalator ogłosił, że nie może skopiować pliku viasraid.sys (oraz
> viasraid.inf oraz viasraid.cat) - dziwne, bo przed chwilą pobrał

Jak utworzyłeś tę dyskietkę? Jaki jest układ plików i folderów na
niej? AFAIR musi on mieć specyficzny format, rozpoznawalny dla
instalatora.

> je przecież ze znajdującej się nadal w napędzie dyskietki, która
> (sprawdzałem) na 100% jest ok. Pominąłem (cóż było robić ??) te
> pliki, instalator skopiował resztę, reboot - i po tablicy
> Windows XP -> blue screen, prawdopodobnie spowodowany brakiem
> w/w plików :(
>
> Co robić ? Czytałem na grupach, że problem z SATA i XP kończy się
> wraz z magicznym F6 i wskazaniem drivera z dyskietki, potem jest
> ok, u mnie jednak problem jest w innym miejscu :(
>
> Będę wdzięczny za wszelkie sugestie,

To jeszcze zaproponuję sprawdzenie pamięci RAM przy pomocy
http://www.memtest86.com przez jakieś kilka godzin, bo uszkodzenie RAM
to częsta przyczyna różnych dziwnych problemów z instalacją systemu i
kopiowaniem/weryfikacją plików.

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/