Re: Udostępnianie internetu cd.. (długie)

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 25 Apr 2005 - 17:19:21 MET DST

Użytkownik "Długi" <plasak@alpha.net.pl> napisał w wiadomości
news:d4ieok$b01$1@news.onet.pl...

> [...]
> od jakiegoś czasu jest tak, że jak jest już włączony serwer i
> włączam klienta
> to nie widzą się w sieci (nie chodzą pingi nie ma internetu), we
> właściwościach sieci
> status "połączony" i na serwerze i na kliencie. Żeby to odświeżyć
> muszę na serwerze
> wyłączyć połączenie lokalne i włączyć i wtedy wszystko rusza,
> pingi itd. Potem mogę do woli resetować klienta, wylogowywać i
> logować się i będzie już działało.
> Jak jest odwrotnie, czyli klient jest włączony, a serwer
> uruchamiam później to jest wszystko O.K.

Najwyraźniej Twoje kłopoty wiążą się z usługą DHCP, czyli
automatycznego przydzielania parametrów łącza klientowi przez serwer.
Problem może leżeć po stronie serwera albo klienta. Najprościej byłoby
to DHCP wyłączyć, czyli ustawić stałe IP na kliencie. Opis leży tutaj:
http://windows.online.pl/alchemia/ics.htm .

> Zauważyłem, że jest tak od kiedy na serwerze przeinstalowano WinXP
> Sp2, ale zaporę też
> skonfigurowałem, wydaje mi się, odpowiednio. :-))

Włączyłeś DHCP na liście wyjątków?

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/