Re: Jeden wolumin wiele dyskow

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Mon 25 Apr 2005 - 09:01:05 MET DST

On Sun, 24 Apr 2005 03:24:33 +0200, Konrad Kosmowski wrote:

> To nadal nie będzie ta funkcjonalność co RAID - powiedzmy jeden katalog
> będzie mógł trzymać więcej niż dysk (w nomenklaturze Windows - literka)
> ale nie jest to dowolne miejsce FS - a nie wiesz w którym miejscu chcesz
> się rozrastać...

Zgadzam się - nie daje to możliwości kontroli ale dla zwykłego uzytkownika
jest bezpieczniejsze niż RAID0 i prostsze do "odwrócenia" niż zmiana z
dysków dynamicznych na podstawowe bez utraty danych. Poza tym może on
montować "montowany wolumen" do innego katalogu dowolnej partycji - ale nie
o to autorowi wątku chodziło.
Poza tym nie trzeba od razu robić wolumenu typu "striping volume" (RAID0) -
można zrobić "spanned volume" przy dyskach dynamicznych.

--
Pozdrawiam
Piotrek