Re: Pytanie o Active Directory

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 22 Apr 2005 - 12:02:07 MET DST

Franc napisał(a):
> Chodzi mi o to, czy przeniesienie tych udostepnianych wczesniej lokalnie
> zasobow na serwer plikow (i kontroler domenty jednoczesnie) sprowadza sie do
> utworzenia katalogow (folderow) do ktorych nazw sa przyzwyczajeni
> uzytkownicy? Potem, jak rozumiem, zostaje kwestia ustalenia uprawnien
> dostepu.

Tak. Nazwy folderów oraz zasobów mogą być dowolne. Dodat-
kowo, jeżeli użyjesz DFS zasoby mogą się nawet znajdować
na dowolnej maszynie w sieci i być dostępne pod nazwą
domeny, a nie konkretnej maszyny (co umożliwi np. przenie-
sienie ich gdzie indziej bez zmieniania mapować). A jak
użyjesz File Replication Service, to możesz mieć te zasoby
nawet rozproszone na kilku maszynach (a DFS zapewni
regulację obciążenia tych maszyn i przejmowanie obowiązków
tych, które z jakichś powodów "padną").

Jak widzisz, nawet w tak prostym zadaniu jak udostępnianie
folderu w sieci domena ma wiele ciekawych bajerów :)

> Podejrzewam, ze pewnie w sytuacji gdy jest mala, stala liczba stacji w sieci
> oraz?.... no wlasnie. Kiedy jeszcze?

Gdy komputery są przypisane do użytkowników i oni mają odpo-
wiadać za poszczególne maszyny, gdy sieć jest wykorzysty-
wana głównie do obsługi połączenia internetowego (a nie
współdzielenia zasobów), gdy monitorowanie i regulowanie
praw użytkowników jest nieistotne, gdy nie ma za co kupić
serwera i oprogramowania wraz z odpowiedniÄ… liczbÄ… licen-
cji dostępowych do tegoż serwera :)

| Radosław Sokół  |  mailto:Radoslaw.Sokol@polsl.pl        |
|                 |  Administrator systemów komputerowych  |
\................... Politechnika ÅšlÄ…ska w Gliwicach, RE ../