Re: Pytanie o Active Directory

Autor: Franc <kmodzel_at_interia.pl>
Data: Fri 22 Apr 2005 - 11:33:16 MET DST

U¿ytkownik "Rados³aw Sokó³" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:d4afnp$l3m$1@polsl.gliwice.pl...
> Franc napisa³(a):
>
> Przyznam, ¿e nie rozumiem, co powy¿ej napisa³e¶ ;)

Rzeczywiscie troche nakrecilem. Ciagle patrze przez pryzmat grup roboczych i
pojedynczych stacji z udostepnionymi zasobami.
Chodzi mi o to, czy przeniesienie tych udostepnianych wczesniej lokalnie
zasobow na serwer plikow (i kontroler domenty jednoczesnie) sprowadza sie do
utworzenia katalogow (folderow) do ktorych nazw sa przyzwyczajeni
uzytkownicy? Potem, jak rozumiem, zostaje kwestia ustalenia uprawnien
dostepu.

> [...]
> Mo¿esz narzucaæ polisy odgórnie na poszczególne maszyny
> oraz na pojedynczych u¿ytkowników. Po prostu niebo a
> ziemia, a to tylko czê¶æ mo¿liwo¶ci.

> Tylko ¿eby to wszystko dzia³a³o, musisz wymusiæ na u¿ytko-
> wnikach, ¿eby korzystali z nadanych im ograniczonych kont.
> To czasem budzi opór po miesi±cach czy latach pracy na
> koncie admina z prawami robienia wszystkiego i instalo-
> wania wszystkiego. Poza tym musisz posiedzieæ d³ugo nad
> polisami i poustawiaæ je tak, ¿eby poobcinaæ dostêp do
> narzêdzi i opcji, których ludzie mieæ nie mog±.

Dzieki za te szczegolowe i cenne dla mnie wyjasnienia. Czy sa w takim razie
sytuacje, gdy nie warto tworzyc (i inwestowac) w AD?
Podejrzewam, ze pewnie w sytuacji gdy jest mala, stala liczba stacji w sieci
oraz?.... no wlasnie. Kiedy jeszcze?

Pozdrawiam
FRANC