Re: Konsola i tabulator rozwijający nazwy plików (tak jak w Linuksie)

Autor: Daniel Mróz <beorn_at_alpha.pl>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 11:35:20 MET DST

Piotr Smerda napisał(a):
> A w bashu, że tak spytam, to co niby Ci TAB rozwiązuje? Dopełnia jedynie
> polecenia zawarte w $PATH i uzupełnia nazwy plików w podanym katalogu.
> To samo dają wpisy do rejestru jakie podałem w poście wyżej.
W przypadku gdy dopelniasz parametr polecenia 'cd' dopelnianie odbywa sie
jedynie na podstawie listy katalogow. Analogicznie, jesli probujesz
wykonac plik, dopenianie odbywa sie jedynie na podstawie listy plikow
posiadajacych prawo do uruchomienia. Masz takze mozliwosc takiego
skonfigurowania powloki bash, ze bedzie ona wiedziala jakie rozszerzenia
sa obslugiwane przez jaka komende. Dzieki temu przy dopelnianiu
parametru polecenia 'mplayer' brana bedzie pod uwage jedynie lista
plikow z filmami (.avi, .mpg etc.)

Pozdrawiam
Beorn