Re: LAN - Znaczne obciazenie procesora

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Wed 20 Apr 2005 - 08:25:07 MET DST

On Tue, 19 Apr 2005 20:28:37 +0200, Michał Biek wrote:

> Newspupil as "Piotr Smerda" via <piotrs00@go2hell.pl> in the thick of
>
> Ależ proszę :-) np.:

[...]

> *Ping*
> to narzędzie do testowania i pomiaru transmisji w sieci. Ping wysyła
> pakiety testowe pod wskazany adres i wyświetla jedną linię informacji dla
> każdego pakietu, który wróci. Ping dostarcza informacji o poszczególnych
> czasach odpowiedzi w milisekundach oraz krótkie podsumowanie zawierające
> najkrótszy, średni i najdłuższy czas odpowiedzi dla całego badania.
> Rozumiem, że w razie czego pomożesz zinterpretowć KK wynik albo
> sformułujesz słuszne wnioski dla niego!

Ping nie służy do pomiaru transmisji w sieci a do sprawdzania czy badane za
jego pomocą hosty odpowiadają na pakiety ICMP ECHO_REQUEST. Podaje również
czasy odpowiedzi na poszczególne pakiety. (jak sam zresztą napisałeś)
Ciekaw też jestem jak użyłbyś pinga w sieciach z "wyciętym" na firewallu
ICMP :)

> *NetBEUI*
> Jest stosunkowo małym ale wydajnym protokołem komunikacyjnym LAN. NetBEUI
> jest wyłącznie protokołem transportu sieci LAN dla systemów operacyjnych
> Microsoft.
> To co brakuje możesz dopisać...

Protokół ten od pewnego czasu nie jest już stosowany w sieciach LAN.
Obecnie raczej używa się zwykłego TCP/IP. Np. w Windows XP by doinstalować
NetBEUI trzeba znać kilka tricków bo zwykłą opcją "Dodaj protokół" tego
zrobić się nie da.

> *Tester do pomiaru sieci*
> Urządzenia do pomiarów sieci wykonuje szereg testów (zazwyczaj
> automatycznie). Podaje, czy dany parametr spełnia założenia danej normy
> (pass) lub nie (fail). Ocenie podlegają:
> - Line Map
> - NEXT (Near End Crosstalk)
> - Return Loss
> - Attenuation
> - Link Length
> Mam nadzieję, że w razie czego wyjaśnisz KK o co loto :-D
> EOT

Tester do pomiaru sieci? Takie testery służą do pomiaru jakości
kabli/gniazd/łączy a nie do diagnozy czy i dlaczego procek pracuje na 100%
:) Napisz coś więcej bo robi się ciekawie :)
I jak to może pomóc w zdiagnozowaniu obciążenia procesora w przypadku
opisanym w poście rozpoczynającym wątek?

--
Piotrek