Odczytywanie numeru dysku pod WIN98, tak jak pod NT

Autor: Tomasz Pyra <nospam_at_nomail.pl>
Data: Tue 19 Apr 2005 - 14:50:22 MET DST

Windowsy NT (2000,XP), maja mechanizm ktory pozwala dotrzec do numeru
serujnego dysku za pomoca DeviceIoControl().

Dzieki temu moge odczytac dane z dysku, niezaleznie czy to jest IDE, SCSI,
RAID-y czy inne podobne.

Chcial bym czegos takiego uzyc pod win98.
Mam funkcje ktora odczytuje nr seryjny z portu. Jak wywolam ja z ringu 0 to
dostaje wynik.
Jednak gdy dysk jest podlaczony przez kontroler RAID, to w wyniku dostaje 0,
albo jakies losowe smieci.
Pewnie ten sam problem bedzie przy dysku SCSI lub podobnym.

Czy jest jakas biblioteka dla Win98, ktora umozliwi wydobycie numeru dysku
niezaleznie do jakiego kontrolera bedzie podlaczony? Lub przynajmniej
odslugujaca popularne kontrolery RAID.