Re: Jak odzyskac dane z dysku? Raczej dla expertow...

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Mon 18 Apr 2005 - 20:49:46 MET DST

On Mon, 18 Apr 2005 18:41:53 +0000 (UTC), MrK wrote:

> Witam
>
> Mam powazny problem. Po kolei:
> - dysk ATA maxtor 250GB, jedna duza partycja PRIMARY NTFS
> - próba konwersji partycji na LOGICAL NTFS i zawiecha kompa przy 40%
> - dysku nie widac w systemie. Nie da sie go sformatowac w Partition
> Magic. Wyskakuje komunikat - bad boot signature byte.
> - programy typu EasyRecovery widza dysk, ale nie potrafia nawet
> doszukac sie typu filesystemu.
>
> Pytanie - czy da sie cos jeszcze z tego odzyskac domowym sposobem?
> Pytanie2 - czy da sie dysk chociaz sformatowac? Trzeba pewnie nadgrac
> [...]

Najpierw spróbuj użyć programu TestDisk (www.cgsecurity.org) i zapisz
poprawną tablice partycji.
Potem (o ile masz taką możliwość) zrób obraz tej partycji na inny dysk np
programem BootItNG (www.terabyteunlimited.com), a dopiero po zrobieniu
kopii możesz robić różne prace.
Na początek spróbowałbym podmontować dysk w trybie read only w jakimś
linuksie (może być dystrybucja typu live koniecznie z obsługą NTFS) i
spróbować odzyskać dane.
Potem użyłbym programów typu Ontrack Easy Recovery, PC Inspector a na sam
koniec zostawiłbym chkdsk.

Jeśli chodzi o formatowanie to wystarczy wyczyścić tablicę partycji i
stworzyć nowe partycje - zastanów się czy RZECZYWIŚCIE jest Ci potrzebna
partycja wielkości 250GB.

--
Pozdrawiam
Piotrek