Re: DNS i SBS

Autor: Okocza <okocza_at_klub.it-faq.pl>
Data: Mon 18 Apr 2005 - 19:11:59 MET DST

Użytkownik "Tomasz Onyszko" <gekkon.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:d409e9$sl6$1@inews.gazeta.pl...
> Generalnei to nie najlepszy pomysl miec jeden DNS dla sieci wewnetrznej i
> zewnetrznej ale SBS ... to jakos rozumiem, ale moze wystarczyloby
> uruchomic
> gdzies nawet malutkiego linuksika z plytki z obsluga DNS zeby nie
> wystawiac
> SBS tak na strzla. Tak wiec
> 1. zaloz i skonfiguruj na tym DNS strefe dla tej domeny internetowej
> 2. na ISA opublikuj serwer DNS na adresie 192.168y.x
>
> i to w zasadzie tyle, niestety nie ustrzezesz sie przed tym ze jak ktos
> wprost
> [...]

Niestety muszę to zrobić na SBS. W związku z tym jeszcze pytanko. Jak dodaję
strefę wyszukiwania do przodu ( dla internetu) to kreator sam mi tworzy
rekordy SOA i NS o adresie 10.x.x.x. Zmieniam je na ... i właśnie Podaje
rekord NS z podwójnym adresem(czyli 192.168.x.x i adres zewnętrzny, ten od
ISP), czy tylko ten ISP.