Re: DNS i SBS

Autor: Tomasz Onyszko <gekkon.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Mon 18 Apr 2005 - 14:33:13 MET DST

okocza <okocza@o2.pl> napisał(a):

> Witam.
>
> Jest sobie server SBS200 z ISA i AD. Działa na nim DNS z domeną
> mojadomena.local. Jak skonfigurować na tym samym DNS domenę zewnętrzną
> (niestety nie mam w tej chwili drugiego kompa na DNS zewnętrzny). Poza tym
> SBS stoi za routerem i ma dwie karty sieciowe (we 10.x.x.x i zew
> 192.168.y.y). Na routerze oczywiście przekierowuje zapytania DNS do Serwera
> na 192.168.y.y. Jak ten DNS musi być skonfigurowany?

Generalnei to nie najlepszy pomysl miec jeden DNS dla sieci wewnetrznej i
zewnetrznej ale SBS ... to jakos rozumiem, ale moze wystarczyloby uruchomic
gdzies nawet malutkiego linuksika z plytki z obsluga DNS zeby nie wystawiac
SBS tak na strzla. Tak wiec
1. zaloz i skonfiguruj na tym DNS strefe dla tej domeny internetowej
2. na ISA opublikuj serwer DNS na adresie 192.168y.x

i to w zasadzie tyle, niestety nie ustrzezesz sie przed tym ze jak ktos wprost
zpayta sie o nazwe twojej domeny wewnetrznej to dostanie odpowiedz - jedyne co
to ACL na strefie wewnetrzenj, domyslnie sa zalozone z reszta AFAIR tak ze
tylko uwierzytelnieni uzytkownicy beda mogli odpytac serwer o rekordy z tej
strefy.

--
Tomasz Onyszko [MVP]
http://www.w2k.pl