Re: Zapomniane haslo Excel - jak odzyskac?

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Wed 13 Apr 2005 - 15:44:48 MET DST

On Wed, 13 Apr 2005 16:13:43 +0400, HelpDesk Admin wrote:

> ma ale inny system szyfrowania z nowym sobie nie radzi i otwiera pliki
> normalnie
>

> "Tadeusz Łopatkiewicz" <tadeusz@it-faq.pl> wrote in message

1. Odpowiadaj pod postami
2. Jeśli to Excel w wersji XP i wyżej to masz naprawdę _TRUDNE_ zadanie.
Jeśli dodatkowo hasło jest dłuższe niż 7 znaków to czasu i mocy
obliczeniowej będziesz potrzebował duuuuuużo.
Możesz zawsze wypytać szefa o to czy stosował jakieś znaki specjalne/litery
wielkie/cyfry/spacje itp. Czy hasło było oparte o słowa czy o przypadkowe
ciągi znaków - to pomoże Ci np w przypadku "łamania" ze słownikiem.

A swoją drogą Twój szef to się chyba nudzi wymyślając Ci takie zadania.
Powinien trzymać gdzieś niezaszyfrowaną wersję (np na serwerze) a nie
zatrudniać helpdesk do zadań, do których jak mniemam nie ma ani sprzętu ani
oprogramowania.
Możesz mu wyliczyć czas "łamania" hasła np tak - 12 znaków alfanumerycznych
(wliczając wielkie litery bez polskich znaków diakrytycznych) to około
62^12 kombinacji ~= 3226266762397899821056 kombinacji.
Przy łamaniu 10mln kombinacji na sekundę potrzeba 322626676239789 sekund
czyli około 89618521177h czyli około miliona lat. Życzę powodzenia.

--
Pozdrawiam
Piotrek