Re: zdalna administracja

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Tue 12 Apr 2005 - 12:07:01 MET DST

On Tue, 12 Apr 2005 11:38:38 +0200, ali wrote:

> Witam,
>
> Mam nastepujacy problem, komputer pracujacy zdalnie daleko od glownego
> biura, ten komputer ma adres z sieci wewnetrznej wiec w prosty sposob nie
> dostane sie do neigo za pomoca RDP czy VNC, czy jest jakis inny sposob aby
> moc zdalnie od czasu do czasu administrowac taki komputer, slyszalem o
> jakism rozwiazaniu webex czy ktos ma jakies pomysly?
>
> ziekuje

Dostaniesz się np wtedy gdy masz dostęp z zewnątrz do jakiegoś komputera,
który ma udostępnioną "na zewnątrz" usługę SSH i ma dostęp do komputera,
którym chcesz administrować - możesz sobie przetunelować RDP albo VNC przez
SSH i działa to doskonale.
Żeby nie podniosły się głosy że to niebezpieczne itp - MOŻNA tak
zabezpieczyć SSH by działało dla określonych kont/adresów i w określony
sposób się uruchamiało czy kładło.

--
Pozdrawiam
Piotrek