Re: windows server 2003 - problem z opr. antywirusowym.

Autor: Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk <blackfox_at_x-privat.org>
Data: Mon 11 Apr 2005 - 17:50:49 MET DST

novax wrote:

> używam komputera pracującego pod Windows Server 2003. Nie mogę
> jednak na nim zainstalować żadnego oprogramowania antywirusowego
> przeznaczonego na stację roboczą

To przecież oczywiste... :->

> (da się tylko wersje serwerowe a taka nie jest mi potrzebna).

Hint: NOD32

> Czy da się jakoś oszukiwać wybrane programy by myslały że
> instalują się na XP? Może podmiana jakiś wartosci w rejestrze by
> pomogła?

Teoretycznie jest taka możliwość ale:
1) nie jest to legalne (czyt. zgodne z licencją) więc na tej grupie o
tym dyskutować nie będziemy, żeby złego przykładu nie siać;
2) potem i tak bedziesz musiał wrócić do W2K3 (choćby ze wzgędu na
akualizacje) a wtedy program Ci się "wyłoży".

> Nie moge zainstalować ani Pandy, ani Norton AV ani Kaspersky AV w
> wersji dla XP :(

Po pierwsze ze względu na architekturę producenci /zazwyczaj/ nie
dopuszczją takich rozwiązań. Po drugie jak kogoś było stać na system za
kilka tysięcy PLN to na serwerową wersję AV też go stać. ;-> Po trzecie
dostałeś już nazwę programu, który w wersji na XP pracuje poprawnie też
na Windows 2003 Server. ;-)

--
Regards
Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk