Re: Win2000 i SATA

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Thu 07 Apr 2005 - 21:28:04 MET DST

On Thu, 07 Apr 2005 18:27:57 GMT, Przemko wrote:

> Witam!
> Mam takie pytania:
> 1. Czy Windows 2000 widzi dyski SATA,
> 2. jesli tak, to do jakiej wielkosci? Mam zamiar kupic dysk 160 GB SATA no i
> podzielic go na kilka partycji. Jak dotad ww. system mi wystarczal i nie
> chcialbym przechodzic na WinXP.
> Jesli pytania te wykraczaja poza zakres tej grupy, to z gory przepraszam.
>
> Przemek

Standardowy Windows 2000 nie widzi kontrolerów SATA ponieważ standard ten
upowszechnił sie juz po wydaniu tego systemu. Jeśli posiadasz odpowiednie
sterowniki do kontrolera SATA to Windows 2000 bez problemów go zobaczy.
Jeśli chodzi o pojemnośc dysku to niezbędny jest Service Pack 4 oraz mała
zmiana w rejestrze :
http://www.48bitlba.com/enablebiglba.htm
wówczas Windows powinien zobaczyć dyski powyżej 137GB.

--
Pozdrawiam
Piotrek