Re: RAID 5 - jaka wielkosc dysku?

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Thu 07 Apr 2005 - 21:25:52 MET DST

On Thu, 7 Apr 2005 17:57:27 +0000 (UTC), Mike wrote:

> I niech zgadne, ze zarowno system jak i dane, wszystko w RAID5 :) Piekna
> konfiguracja.
> Dziecko, wez sobie ksiazke i poczytaj. A najlepiej zrob tak:
> 2x36 na mirrory na system, 4x36 w RAID5 i jeden na hotspare. To jest chyba
> najoptymalniejsza konfiguracja.
>
> pzdrw,
> Mike

A co złego widzisz w takiej konfiguracji? Jeśli ma to być serwer plików w
którym na ogół liczy się pojemność a nie szybkość (bo w większości
przypadków sieć jest wolniejsza niż RAID) to konfiguracja jest
dopuszczalna.
Poza tym jest naprawdę mało serwerów do których zmieści się wewnątrz 7
dysków SCSI - podejrzewałbym pytanie o macierz w której bardziej liczy się
wielkość cache i kanałów SCSI a nie poziom RAID (piszę o szybkości).
Zależy też dużo od tego do czego autor chce wykorzystać te dyski.
Jeśli głównie do odczytów to RAID-5 jest całkiem niezły. Sprawa pogarsza
się przy dużej ilości zapisów - tu RAID-5 jest mało praktyczny.
Ważny jest też kontroler dysków - są szybsze (Mylex/Intel/Adaptec) i
wolniejsze (Promise/Tekram).
Zatem najpierw niech się wypowie autor wątku - powie coś o zastosowaniach,
a potem będziemy go oceniać.

--
Pozdrawiam
Piotrek