Odczyt statusu RAID'u sprzętowego

Autor: Wojtek Miśkiewicz <wmiskiewWYTNIJTO_at_onet.pl>
Data: Mon 04 Apr 2005 - 20:04:06 MET DST

Witam serdecznie!

Mam nadzieję, że trafiłem na właściwą grupę.
Mam problem dotyczący macierzy RAID (RAID 1 sprzętowy). Kontroler to SiI 3114
(Silicon Image) - SATA, na płycie głównej. Nie wiem, jak można odczytać we
własnym programie (np. napisanym w Delphi) informacje o statusie poszczególnych
dysków. Przy pomocy programu "Java SATARaid" (dostarczony razem z płytą) mogę
odczytać informacje o pracy dysków. Jednak jest to niewystarczające, ponieważ
wymaga to udziału użytkownika, który otworzy aplikację i przeczyta informacje.
Potrzebuję sposobu na programowy dostęp do tych informacji. Mój program
powinien reagować na problemy z dyskami i podejmować określone działania. Czy
ktoś już spotkał się z interfejsem programowym kontrolera RAID?. System
operacyjny (Windows XP SP2) widzi jeden dysk SCSI (w rzeczywistości są
podłączone 2 dyski SATA).
Będę wdzięczny z pomoc.

Pozdrawiam,

Wojtek