Re: Wirusy no problem!!!

Autor: pixel <greenpixel_at_gmail.com>
Data: Sat 02 Apr 2005 - 10:21:52 MET DST

On Sat, 2 Apr 2005 09:21:00 +0200, Kris W. wrote:

> Chyba jesteś bardzo czujny i zapobiegliwy (względem wirusów oczywiście)ale
> nie każdy taki jest i nie każdy zna się tak dobrze na systemach operacyjnych
> (a moje rozwiÄ…zanie jest uniwersalne i niezbyt skomplikowane) jedynÄ… sztukÄ…
> jest : instalacja dwuch systemów .....a potem już śpisz spokojnie!
> ..........Ciekawy jestem jak naprawił byś system uszkodzony naprawdę
> zlośliwymi wirusami które WPORE nie wykryłeś (nie mówie o tobie "SZpecu")

Przed chwilą naprawiałem komputer, na którym uszkodzony był plik
SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM. Najlepszym było, że powodem nie był wirus, a
... jakiś debil grzebający w głównej skrzynce bezpiecznikowej, debil zrobił
zwarcie (pare razy mignęło napięciem) i nie wiem czy nawet nie był mały
pożar (piszę tylko z tego co mi opowiadano, właściciel komputera mówił że
poczuł zapach jak by się coś paliło i już nawet gotowy był się ewakuować).

Komputer wyłączył się najpewniej jak dokonywał jakiejś zmiany do tego pliku
i oczywiście już nie wstał, najśmieszniejsze, że kopie zapasowe pliku też
były do niczego. Trochę czasu spędziłem, ale udało mi się przywrócić do
stanu jaki był poprzednio bez potrzeby restartowania systemu.

Aż dziwię się, że hardware nie zostało uszkodzone.

> ale np znajoma ,kolega który nie korzysta z programu antywirusowego a zdarza
> siÄ™ to nagminnie!!

I pewnie Norton Antivirus używa? To, że ma program antywirusowy, nie
znaczy, że ten program jest tak dobry, że wyłapie wszystko.

Wystarczy tylko mieć firewall włączony i używać programów które nie są
podatne na takie ataki. Do poczty polecam The Bat! do przeglÄ…dania stron
www, firefox lub opera (osobiście wolę tą drugą przeglądarkę, ale
zauważyłem, że osoby przyzwyczajone do IE wolą FF.

> ........... jaki wirus ... jest ich sporo np.
> czernobyl CIH 95 itd itp

na razie wymieniłeś 2 nazwy tego samego wirusa, w dodatku jak on by się
zajął komputerem, to Twoja metoda nic by nie pomogła. Chociaż dzisiejsze
komputery w sumie sÄ… odporne na jego atak.

> ................nie powiesz mi chyba że system i
> znajdujÄ…ce na nim dane uszkodzone przez jakiÅ› wirus ...sÄ… zawsze do
> odzyskania ??? to poco ścigano by twórców owych wirusow
> .........przecież naprawa byłaby taka prosta :-)

Ścigają aby innych postraszyć i zniechęcić. Wirusy są groźne tylko dlatego,
że spora część użytkowników komputerów nie jest po prostu inteligentna.

> narazie jesteś czujny ....ale to kwestia czasu - być może właśnie w tej
> chwili jakiś maniak pisze wiruska który zmieni twój pogląd ..

Zapominasz, że wirus to tylko zwykły program, który po prostu jest
nieproszony.

--
â–Œpixelâ„¢
▌Informacja jak skonfigurować czytniki, aby pokazywały