Re: Windows 2003 server - problem z dostępem do plików

Autor: Wojciech Ściesiński <wojteks_at_NO-SPAMwojteks.net>
Data: Thu 31 Mar 2005 - 19:16:09 MET DST

Paweł Goleń napisał(a):

> Czy mógłbyś sam ze sobą ustalić zeznania?

Wysoki Sądzie, więc sytuacja ma się tak ;-)

SERWER - spora maszyna dla najmniej 25 userów pracujących tylko w trybie
terminalowym (ich końcówki startują z flasha z linuksem) udostępnia
_jednocześnie_ zasoby dyskowe dla osób pracujących na stacjach roboczych
z dyskami twardymi i własnym system operacyjnym rodem z Redmond.

Katalog jest dostępny dla usera nazwijmy go "USER1" z poziomu serwera
terminali jako E:\USERS\USERS\USER1 jednocześnie ten sam katalog jest
udostępniany dla innych (de facto kierownika dzialu w ktorym pracuje
USER1 jako \\SERWER\USER\USER1, dodatkowo SERWER udostępnia katalog
\\SERWER\USERS jako osobny udział. Czy teraz wszystko jasne ?

Dlaczego uprawnienie udzielane na poziomie udostępnionego udziału
\\SERWER\USERS poskutkowało na poziomie udziału \\SERWER\USERS\USER1 to
ja nie wiem :-(

> Problem rozwiązałeś dając prawa Full Control na udziale, tak?
> No to teraz wytłumacz mi, jak prawa na udziale (udostępnionym katalogu),
> są uwzględniane przy dostępie lokalnym?

Tak, dałem full uprawnień na \\SERWER\USERS bo na \\SERWER\USERS\USER1
juz uprzednio takie uprawnienia były nadane.

Dlaczego taka "nakładka" uprawnień nastąpiła - gdybym spostrzegł to
wcześniej to miałbym na głowie mniej siwych włosów...

Pozdrawiam

--
Wojciech Ściesiński; wojteks@NO-SPAMwojteks.net
NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZECZYTAJ DLACZEGO - PROTESTUJ !!