Re: Problem ze zdalnym pulpitem ...

Autor: Tomasz Polus <tomaszpolus_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 25 Mar 2005 - 08:44:53 MET

"Długi" <plasak@alpha.net.pl> wrote in message
news:d1tucc$qsn$1@news.onet.pl...
> Tak, słucha na porcie 3389.
> W zasadzie jest wszystko tak ustawione jak na pecetach na które się mogę
> dostać.
> Tylko na tym nie dział. Na wszystkich kompach mam WinXP Prof.

Widać że bardzo dokładnie sprawdziłeś wszystkie ustawienia
systemu (podziwiam że chciało Ci się porównywać wszystkie
ustawienia GPO, tym bardziej że są ich setki... ;) odpal sobie
gpedit.msc a nie tylko secpol.msc).

IMHO nie wykonałeś jednego podstawowego testu, który ja
wykonuję natychmiast po zobaczeniu tego komunikatu o problemach
z połączeniem:

telnet a.b.c.d 3389

Jeśli wlazł, to zobacz w logi systemowe na obu maszynach
często znajduje się tam informacje o problemach z połączeniami RDP.
Może tu chodzić o niezgodność ustawień szyfrowania
komunikacji protokołu RDP (np. jeden z tych komputerów
może mieć ustawione minimum Strong Encryption, a drugi
pozwala tylko na Medium.

Jeśli nie wlazł, to mamy do czynienia z bardziej skomplikowaną
sytuacją i musisz posprawdzać więcej elementów (firewalle,
filtry IPSEC, nasłuch na porcie 3389, możliwość wyjścia
na port 3389, możliwość dostania się na inne porty tego
komputera np. 139 lub ping na ten komputer). Napisz jakie rezultaty.

PS. Spróbuj też restartu tej maszyny docelowej, czasami
usługa Terminal Services na WinXP Prof wpada w taki dziwny
stan, że nie można się do niej podłączyć. Efekty są dokładnie
takie jak Twoje. Zapewne pomógłby na to restart usługi TS,
ale nie jest to możliwe w WinXP, więc musisz spróbować
zrestartować cały system.

--
Tomasz Polus