Re: Windows 2003 server - zarzadzanie licencjami i nie tylko

Autor: mega <mega_at_samorzad.pw.edu.pl>
Data: Thu 24 Mar 2005 - 17:31:02 MET

CISCO napisał(a):
> Jest w win 2003 serwer mozliwosc zarzadzania licencjami mam na mysli taki
> scenariusz:
> Odpalony windows serwer 2003 z uslugami terminalowymi, instaluje na serwerze np.
> Total Commandera (kupilem 10 licencji totala) z serwera korzysta 20 userow.
> Czy moge tak wysterowac win 2003 serwer aby tylko 10 kopii total commandera
> moglo zostac uruchomionych a 11 kopii nie odpalil, czy potrzebne jest do takiego
> sterowania oddzielne oprogramowanie ? czy win 2003 serwer ma wbudowana mozliwosc
> sterownia iloscia uruchamianych kopii programow na nim zainstalowanych.
> [...]

niestety raczej nie da sie kontrolowac liczby odpalonych kopii programu
(no chyba ze ktos napisze jakis specjalny soft do tego, ktory bedzie
procesy liczyl).
zreszta w citrixie tez nie jest tak różowo, bo mozna kontrolowac ilosc
odpalonych aplikacji jedynie w przypadku, kiedy user laczy sie do
pojedynczej aplikacji, a nie do calego pulpitu, gdzie ma dostep do
"wszystkiego".
citrix umozliwia udostepnianie w sesji terminalowej takze pojedynczej
aplikacji a nie tylko calego pulpitu jak to jest w przypadku uslug ms i
wlasnie tylko te pojedyncze aplikacje mozna limitowac.

--
Artur 'MEGA' Grdeń gg:527856
M.E.G.A.: Machine Engineered for Galactic Assassination