Re: MS-Windows XP: Jak przelozyc dysk do nowego komputera?

Autor: Tomasz Polus <tomek_at_polvision.com.pl>
Data: Sat 19 Mar 2005 - 08:36:49 MET

Użytkownik "Paweł Dębski" <pdebski.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:d1f7ah$96s$1@inews.gazeta.pl...
[...]
> Już zwalczyłem. Po zabutowaniu z dysku XP wybieramy opcję "instalacja" a
> potem R (naprawa). Reinstaluje drajwery, ale zachowuje ustawienia systemu.
> Trzeba tylko od nowa nagrać łatki. Mam wszystkie konta i preferencje
> użytkowników.

No widzisz, trzeba było tak od razu zrobić i już.
Ja też potem żałowałem straconego czasu i nerwówki.

> Nie mniej wpienia mnie konstrukcja tego systemu.

A to jest inna sprawa - moim zdaniem ten problem jest spokojnie
do naprawienia, ale Microsoft nie chce tego zrobić, ponieważ
1) Przeciętnemu użytkownikowi zdarza się to bardzo rzadko,
bo dla takiego uszkodzenie płyty oznacza kompa w serwisie,
a to z kolei oznacza reinstall. Sprawa zamknięta.
2) Jest to swego rodzaju zabezpieczenie przed piractem,
ponieważ system nie może być przenoszony z dyskiem
(tudzież narzędziami typu Ghost) na wiele maszyn o różnej
konfiguracji sprzętowej. Jak wiadomo, w systemie Windows XP
Microsoft poszedł nieco dalej i wprowadził aktywację,
która dodatkowo zatruła życie piratom, ale przy wymianie płyty
- legalny użytkownik też musi się troszkę pomęczyć,
szczególnie jak miał przypisaną wersję OEM.
3) Gdyby MS chciał to zrobić, to już Windows XP/2003 miałby
ten problem rozwiązany, bo pojawiał się już w W2K.

--
Tomasz Polus