Problem z udostepnianiem plikow

Autor: WRonX <wronx_at_[CUT>
Data: Mon 14 Mar 2005 - 22:59:37 MET

Witam.

Mam w sieci trzy komputery, dwa chodza na WinXP Pro Corp SP1, trzeci na
cholera-wie-czym, bo to komp sasiada :) ale z pewnoscia jakies XP SP2.
Problem wyglada tak:

  - komputer sasiada ma dostep do katalogu, ktory ja udostepniam na
swoim komputerze stacjonarnym.
  - komputer stacjonarny ma dostep do udostepnianego katalogu sasiada
  - moj laptop ma dostep do tego samego katalogu sasiada (o ile dobrze
pamietam, ale moglo mi sie pomieszac, glowy nie dam)
  - ...ale nie ma dostepu do katalogu na moim komputerze stacjonarnym
(tego samego, do ktorego dostep ma sasiad)
  - po wpisaniu w laptopie adresu katalogu na moim stacjonarnym,
wyswietla sie komunikat o bledzie informyjacy, ze z "\\xx.xx.xx.xx\xxxx"
nie skojarzono zadnych programow (!!!).

Jak dla mnie sytuacja jest co najmniej chora. Z sasiadem (ktory z racji
swej pracy musi sie znac na komputerach) sprawdzilismy co moglismy - nic
nam nie przychodzi do glowy. Zaznacze, ze:
  - na laptopie jest Norton Internet Security, ale cala siec lokalna
jest u niego w zaufanych, pingi do laptopa dochodza
  - na stacjonarnym nie mam zadnego firewalla, nawet "sapory polaczenia
internetowego" z XP
  - stacjonarny ma strasznie zajechany system - przed wymiana plyty
glownej dostawal twarde resety co 5 minut na skutek bledow kontaktu z
pamiecia. Mozliwe, ze sa jakies pozostalosci po dziwnych programach, ale
przeciez sasiad ma dostep... przynajmniej ostatnio mial, a ja nic nie
zmienialem

Wiem, ze ten post jest w stylu "mam samochod ale cos sie zepsulo i nie
jezdzi", ale naprawde nic nie przychodzi mi juz do glowy i nic
konkretnego nie moge powiedziec - moze macie jakies sugestie, moze ktos
mial podobny problem? Chcialbym uniknac reinstalacji Windowsow.

Pozdrawiam.

--
[= WRonX =] [= http://www.Majcher.ORG =|= http://WRonX.NET =]
[ "...yet the blood of the wicked shall flow like a river." ]