Re: odzysiwanie danych

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 08 Mar 2005 - 09:29:05 MET

Użytkownik "Piotr Smerda" <piotrs00@go2hell.pl> napisał w wiadomości
news:qkroqijk31s1.10rhv7ttm2zpp$.dlg@40tude.net...

> Małe uzupełnienie - przy odzyskiwaniu plików po takiej akcji jak
> opisał autor wątku należy się przygotować na cierpliwe
> przeszukiwanie zawartości plików. Miałem nie dalej jak 3 tygodnie
> temu taką akcję w pracy - użytkownik "przez pomyłkę" skasował sobie
> dane i zainstalował w jakiś dziwny sposób Windows XP Pro.
> Częściowo pomógł Easy Recovery ale odzyskał pliki do katalogów typu
> XLS/DOC/PDF/EXE/DAT (odpowiednio do typu pliku), a same pliki miały
> nazwy typu file1.xls, file2.doc itp.
> Nic to przyjemnego przeglądać 1000 plików Excela ale część danych da
> [...]

Dokładnie tak - pliki teoretycznie będą "odzyskane", ale ich zawartość
będzie zupełnie nie tym, czego oczekujemy. Jeśli brak jest oparcia w
tablicach alokacji plików, to program odzyskujący zrzuca ciąg sektorów
położonych jeden za drugim aż do momentu, gdy znajdzie nagłówek innego
pliku. W tymże "ciągu" czasem znajduje się szukany przez nas plik, ale
najczęściej są tylko jego fragmenty. Zależnie od stopnia fragmentacji
partycji. I pół biedy, gdy są to pliki tekstowe, które można posklejać i
naprawić, ale reszta jest zupełnie nieprzydatna. Dlatego niektóre
programy w ogóle takich plików nie odzyskują.

--
M.     [MVP]                         "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/