Re: Instalacja XP Home - zagadka

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Wed 02 Mar 2005 - 19:03:11 MET

On Wed, 2 Mar 2005 18:51:24 +0100, Michał Biek wrote:

> Newspupil as "Dariusz Kiszkiel" via <dakotanews@op.pl> in the thick of
>
> Nijaki PS wyręczył Cię! Po raz kolejny próbujecie obalać kanony. To nie
> instalator decyduje o tym, co i gdzie ma być zainstalowane. Gdyby tak było
> to na jednej partycji musiałbym mieć Win 98, XP , Sun i Unix. Jeszcze mnie
> nie pogięło ... Wg <nnowy> Q: itd. wynika, że pilnował, aby instalować
> dobrze + format. Po debilnej IMHO odpowiedzi PS teraz ja też zaczynam
> wątpić, czy format dysku XP jest nadal formatem!

Czy Ty masz choć podstawy wiedzy o tym jak działają bootloadery? Czy wiesz
co to jest bootsektor?
Pewnie, że to nie program instalujący decyduje o tym co i gdzie ma być
zainstalowane - decyduje o tym użytkownik świadomie instalujący system.
Bez żadnych problemów da się na jednej maszynie zainstalować kilka (jeśli
nie kilkanaście) systemów operacyjnych. W sieci jest dziesiątki stron
traktujących o tym procesie.
A dla wyjaśnienia - na jednej partycji da się zainstalować nie tylko Win98
i Win2000. Da się też zainstalować na dokładkę WinNT4 i Windows XP :)
Jedynymi warunkami jakie muszą być spełnione jest to by system plików na
tej partycji był obsługiwany przez wszystkie wymienione systemy
(read/Write) - w tym przypadku jest to FAT, oraz by systemy te były
instalowane w różnych katalogach.
Spróbuj przeprowadzić instalację np Windows 2000 a potem uruchom komputer z
bootowalnej płyty i sprawdź jak się zachowa program instalacyjny po
wykryciu na wybranej przez Ciebie partycji poprzedniej instalacji Windows
2000.
A jeśli chodzi o uniksy ... Linux i Solaris są bardzo user-friendly przy
instalacji z systemami z rodziny Windows. Można dodać Windows zarówno do
LILO/GRUB (w przypadku linuksa) jak i do SILO (Solaris).

--
Piotrek